A fallabdázást öt perc bemelegítő játékkal kezdjétek, hogy a labda kellőképpen felmelegedjen. Ez fontos: hidegen a labda nem pattog! Az ütő megforgatásával eldönthetitek, hogy ki fog először szerválni.
Szerva során a labdát úgy kell a főfalra ütni, hogy az adogatóvonal és a határvonal közé eső területre érkezzen, innen pedig a fogadó játékos pálya-negyedére pattanjon vissza. Sikeres adogatás után az adogatóvonalnak, és a padlón lévő vonalaknak nincs szerepe, csak a TIN és a határvonal számít.
A játék közben megüthetitek a labdát közvetlenül a levegőben, vagy miután egyet pattant. Az oldalsó és a hátsó falak is használhatók arra, hogy a labdát a főfalra juttassátok. A cél, hogy egyikőtök megnyerje a játszmát azzal, hogy a másik fél nem tudja a labdát a szabályoknak megfelelően visszaütni.
Fallabdapálya
Néhány fallabdás kifejezés
- LET: Labdamenet újrajátszása, abban az esetben, ha biztonsági és sportszerűségi szempontokat figyelembe véve az egyik fél nem üti el a labdát. (Például azért, hogy nehogy megüsse társát.)
- STROKE: A játékos azért nyeri meg az adott labdamenetet, mert ellenfele megzavarta vagy megakadályozta abban, hogy visszaadhassa a labdát.
- TIN: Fémmel borított, 0,45 m széles sáv a főfal legalján.
A szervád érvénytelen, ha
- közben legalább az egyik lábad nem érintkezik a padlóval az adogatónégyzeten belül
- beleérsz a labdába, miután az már lepattant a padlóra
- elvéted a labdát
- ha a labda először nem az adogatóvonal felett pattan a főfalon
- a labda a játékostárs fogadónégyzetén kívülre pattan
- a labda bármelyik falat a határvonalon kívül érinti
Szerva során akkor nyersz pontot, ha partnered
- a TIN-re üti a labdát
- a határvonalakon kívülre üti a labdát
- nem tud beleütni a labdába, mielőtt kettőt pattan a padlón
- szándékosan zavar Téged az ütésben
- az ütőn kívül bármi mással a labdához ér
- a labdát a plafonra üti
- a labda beleütközik valamibe, ami a plafonról lóg
- kétszer üt a labdába