Fallabda szabályzat

A fallabdázást öt perc bemelegítő játékkal kezdjétek, hogy a labda kellőképpen felmelegedjen. Ez fontos: hidegen a labda nem pattog! Az ütő megforgatásával eldönthetitek, hogy ki fog először szerválni.

Szerva során a labdát úgy kell a főfalra ütni, hogy az adogatóvonal és a határvonal közé eső területre érkezzen, innen pedig a fogadó játékos pálya-negyedére pattanjon vissza. Sikeres adogatás után az adogatóvonalnak, és a padlón lévő vonalaknak nincs szerepe, csak a TIN és a határvonal számít.

A játék közben megüthetitek a labdát közvetlenül a levegőben, vagy miután egyet pattant. Az oldalsó és a hátsó falak is használhatók arra, hogy a labdát a főfalra juttassátok. A cél, hogy egyikőtök megnyerje a játszmát azzal, hogy a másik fél nem tudja a labdát a szabályoknak megfelelően visszaütni.

Fallabdapálya

Néhány fallabdás kifejezés

  • LET: Labdamenet újrajátszása, abban az esetben, ha biztonsági és sportszerűségi szempontokat figyelembe véve az egyik fél nem üti el a labdát. (Például azért, hogy nehogy megüsse társát.)
  • STROKE: A játékos azért nyeri meg az adott labdamenetet, mert ellenfele megzavarta vagy megakadályozta abban, hogy visszaadhassa a labdát.
  • TIN: Fémmel borított, 0,45 m széles sáv a főfal legalján.

 

A szervád érvénytelen, ha

  • közben legalább az egyik lábad nem érintkezik a padlóval az adogatónégyzeten belül
  • beleérsz a labdába, miután az már lepattant a padlóra
  • elvéted a labdát
  • ha a labda először nem az adogatóvonal felett pattan a főfalon
  • a labda a játékostárs fogadónégyzetén kívülre pattan
  • a labda bármelyik falat a határvonalon kívül érinti

Szerva során akkor nyersz pontot, ha partnered

  • a TIN-re üti a labdát
  • a határvonalakon kívülre üti a labdát
  • nem tud beleütni a labdába, mielőtt kettőt pattan a padlón
  • szándékosan zavar Téged az ütésben
  • az ütőn kívül bármi mással a labdához ér
  • a labdát a plafonra üti
  • a labda beleütközik valamibe, ami a plafonról lóg
  • kétszer üt a labdába
  • MEGOSZTÁS: